Motion ~ Transport, Infrastructure and Communities/Transports, infrastructure et collectivités

Motion

(1) That this committee demands that the Minister of Transport do a risk assessment of the proposed « mixed option » flight attendant ratios and release it to the Transport Committee prior to further moves to change the existing flight attendant ratio requirements.

(2) That this committee demands that the Minister of Transport conduct the 8 actions required by Cabin Safety Standards in their November 23, 2004 recommendations prior to any further move to lower flight attendant ratios, and that the results be released to the committee.

(3) That this committee demands that all documents related to change in flight attendant ratios be made public by the minister prior to any further moves to change flight attendant ratios. That this committee insists that the minister await the Transportation Safety Board investigation of Air France Flight 358 prior to any further moves to reduce flight attendant ratios

Peter Julian, MP
Burnaby-New Westminster
June 20, 2006

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Avis de motion

(1) Que le comité demande au ministre des Transports de procéder à une évaluation des risques de l’« option mixte » proposée pour les ratios des agents de bord et de diffuser l’information au Comité des transports avant de modifier les exigences actuelles en matière de ratios d’agents de bord.

(2) Que le comité demande au ministre des Transports d’effectuer les huit mesures exigées par les Normes de la sécurité des cabines dans les recommandations du 23 novembre 2004 et de diffuser les résultats au Comité avant de réduire les ratios des agents de bord.

(3) Que le comité exige que tous les documents portant sur le changement des ratios des agents de bord soient rendus publics par le ministre avant de modifier les ratios des agents de bord. Que le comité insiste pour que le ministre attende l’issue de l’enquête du Bureau de la sécurité des transports du vol 358 d’Air France avant de réduire les ratios des agents de bord.

Peter Julian, député
Burnaby-New Westminster
le 20 juin 2006